جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ : ۱۲ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ، در این بسته فرهنگ و  جامعه ، به سراغ مهمترین خبرهای این حوزه رفتیم که در ادامه می خوانید : 

انتشار جزئیات پیش‌ثبت‌نام سرویس مدارس 

با توجه به اینکه گفته شده از آبان ماه مدارس حضوری خواهند شد ، بسیاری از خانواده ها نگران وضعیت سرویس مدارس هستند که در شرایط کرونایی با چه تمهیداتی از سوی وزارت آموزش و پرورش  به کار گرفته می شوند. 

طبق شنیده های ما ،  دستورالعمل ثبت‌نام سرویس  از سوی آموزش و پرورش شهر تهران ارسال شده و آن دسته از اولیاء که فرزندشان نیاز به استفاده از سرویس دارند می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند.

 اولیاء می‌توانند با مراجعه به  سایت  sns.tehranedu.ir پیش‌ثبت‌نام خودشان را از این سامانه هوشمند انجام دهند ؛ فرایندی که گفته می شود به طور کلی به صورت  الکترونیک است و نیازی به مراجعه حضوری خانواده ها ندارد  و  مدیر مدرسه  پس از مشاهده درخواست اولیاء ،آن را مشاهده و تایید می‌کند.

در حال حاضر این سامانه فعال است تا تعداد متقاضیان و رانندگان مشخص شود. 

پدر بابک خرمدین آزاد شد؟

طبق خبری که برخی از رسانه ها منتشر کرده اند گفته می شود که  پدر بابک خرمدین  از زندان رجایی شهر خارج شده است.

او که به اتهام قتل فجیع بابک خرمدین ، دختر و شوهر دخترش  در زندان رجایی شهر به سر می‌برد ،هفته گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان رجایی کرج بستری شد.

پدر بابک خرمدین حدود ۸۰ سال سن دارد و بعد از ابتلا به کرونا به دلیل وخامت حال به بیمارستان منتقل شد و تحت معالجه و در مان قرار دارد.

اخبار کوتاه فرهنگ و جامعه | از حواشی جدید پیرامون وضعیت آزادی پدر بابک خرمدین تا خودنمایی صدور مجوز‌های غیر قانونی برای ساخت و سازدر شهر تهران

با توجه به اینکه طبق قوانین مجازات اسلامی کشور، پدر به‌خاطر قتل فرزندانش قصاص نمی‌شود بدین ترتیب بازپرس پرونده پس از تکمیل تحقیقات با صدور کیفرخواست برای اکبر خرمدین و همسرش ایران بر اساس خواسته اولیای دم پرونده را برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد و با ارجاع پرونده به شعبه پنجم دادگاه کیفری به ریاست قاضی بابایی بزودی این زوج سالخورده پای میز محاکمه خواهند ایستاد.

مشمولان و خانواده‌های آنان با مسئولان و معاونان سازمان وظیفه عمومی استان ها ارتباط برقرار کنند

 سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد: در راستای برنامه‌های هفته نیروی انتظامی، مشمولان و خانواده‌های آنان می توانند روز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه از طریق شماره تلفن ۰۹۶۴۸۰ با مسئولان و معاونان سازمان وظیفه عمومی استان ها ارتباط برقرار کنند.

سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: به مناسبت گرامی داشت هفته نیروی انتظامی و ارائه خدمات مضاعف، مشمولان و خانواده های آنان می توانند روز چهارشنبه مورخ ۲۱ مهر ماه در برنامه ملاقات مردمی به صورت تلفنی از طریق شماره تلفن ۰۹۶۴۸۰ از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح با مسئولان سازمان وظیفه عمومی و به طور همزمان در وظیفه عمومی سراسر کشور ارتباط برقرار کنند.

مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی  khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

صدور مجوزهای غیر قانونی برای ساخت و ساز،در صدر بیشترین تخلفات 

طبق اعلام یکی از اعضای شورای شهر تهران با استناد به گزارش اولیه کمیته شفافیت شورا ،بیشترین تخلفات مربوط به حوزه شهرسازی و در اکثر موارد صدور مجوزهای غیر قانونی برای ساخت و ساز بوده است.

« صادقی » رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران ادعا کرده که  از تاریخ اعلام شده شماره تلفن تا امروز نزدیک 80 مورد تخلفات به کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران  گزارش شده ، که باید دید پیگیری این گزارش ها چه سرانجامی پیدا خواهند کرد. 

البته این عضو شورای شهر تهران اذعان می کند که  « برخورد با فساد باید از حالت نمایشی خارج شود و سریع السیر اتفاق بیافتد و بی واسطه به اطلاع مسوولین برسد؛» گفته کاملا درستی که متاسفانه به ندرت تا کنون شاهد آن بودیم .

مردم تهران  می‌توانند پیام های خود را از طریق ارسال پیامک یا از طریق شبکه های مجازی داخلی و مرسوم به شماره 09399803009 برای  این عضور شورای شهر ارسال کنند تا در کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران تخلفات پیگیری شود.

 خانواده ها مراقب چشم کودکان خود باشند 

بارها توسط پزشکان و کارشناسان گفته شده که بین استفاده طولانی مدت از موبایل و تبلت  و ضعیف شدن چشم کودکان ارتباط نزدیکی وجود دارد ؛ موضوعی که این روزها متاسفانه خانواده ها کمتر به آن توجه می کنند . حالا طبق خبری که هندوستان تایمز منتشر کرده ، پزشکان در یک بررسی جدید دریافتند که بین مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال با افزایش و شدت خطر بروز عارضه نزدیک بینی در کودکان و نوجوانان ارتباط وجود دارد.

گروهی از محققان و کارشناسان از کشورهای سنگاپور، استرالیا، چین و انگلیس در یک بررسی به ارزیابی بیش از ۳۰۰۰ مطالعه پرداختند که در آنها میزان قرار گرفتن در معرض نمایشگرهای هوشمند و بروز عارضه نزدیک بینی در کودکان و جوانان مورد بازبینی قرار گرفته بود.

اخبار کوتاه فرهنگ و جامعه | از حواشی جدید پیرامون وضعیت آزادی پدر بابک خرمدین تا خودنمایی صدور مجوز‌های غیر قانونی برای ساخت و سازدر شهر تهران

محققان با تحلیل و کنار هم قرار دادن نتایج مطالعات موجود دریافتند: بالا بودن مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال از قبیل تلفن همراه با افزایش حدودا ۳۰ درصدی خطر بروز عارضه نزدیک بینی همراه است. همچنین درصورت افراط در کار کردن با رایانه این خطر به حدود ۸۰ درصد میرسد.

نتایج این تحقیق در حالی منتشر شده که میلیونها کودک در سراسر جهان به دلیل شیوع کروناویروس و تعطیلی مدارس، مدت زمان طولانی را به کار به تجهیزات الکترونیکی اختصاص میدهند.

محققان اظهار داشتند: حدود نیمی از جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ دچار عارضه نزدیک بینی میشوند، بنابر این با موضوعی نگران کننده مواجه هستیم که به سرعت در حال شدت گرفتن است.

به گفته این تیم تحقیقاتی، مطالعه فوق جامع ترین تحقیق انجام شده در رابطه با این موضوع است و نشان دهنده ارتباط بین مدت زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دیجیتال و بروز عارضه نزدیک بینی در جوانان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار